.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سقوط 23 پله اي ايران در رتبه جهاني سلامت

جايگاه ايران در حوزه سلامت طي چهار سال گذشته به شدت نزول كرده و از رتبه زير 100 در بين 192 كشور جهان به رده 123 رسيده است .

به گزارش شمال نيوز به نقل از مهر ؛ يك كارشناس با مرور كارنامه دولت نهم در حوزه سلامت گفت : مهمترين شاخصها در رتبه بندي كشورها از نظر سازمان جهاني بهداشت سه شاخص است كه متاسفانه عملكرد ما نشان مي دهد در هر سه شاخص ضعيف عمل كرده ايم . سهم سلامت از توليد ناخالص ملي مشاركت مالي مردم در پرداخت هزينه هاي سلامت و هزينه هاي خانمانسوز درمان به عنوان سه شاخص مهم سازمان جهاني بهداشت در رتبه بندي كشورها تلقي مي شود. وي با اشاره به سهم سلامت از توليد ناخالص ملي در كشورهاي توسعه يافته بالاي 8 هزار دلار است افزود : در ايران اين سهم حدود 600 دلار است كه فاصله زيادي با كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه دارد .

طبق ماده 90 قانون برنامه توسعه چهارم بايد سهم مردم از هزينه هاي سلامت در بازار واقعي به كمتر از 30 درصد برسد و 70 درصد ديگر اين هزينه را دولت بايد به عنوان يك وظيفه حاكميتي پرداخت كند .

در حالي كه هم اكنون درصد بالايي از هزينه درماني از جيب مردم پرداخت مي شود و سازمانهاي بيمه گر در ارائه خدمات به مردم ناتوان هستند. آنچه تحت عنوان عدالت در سلامت از آن ياد مي شود طي اين سالها در كشور ما ناديده گرفته شده است


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.